NY OPEL ASTRA 5-dørs 
NY OPEL ASTRA PLUG-IN HYBRID

Frit valg: Astra som en yderst effektiv plug-in hybrid og med forbrændingsmotorer

Smart: Med digitalt Pure Panel og Intelli-Lux LED ® Pixel-lys

Med sit dristige og rene design samt innovative topteknologier åbner den helt nye Astra en ny æra. 

Talrige state-of-the-art assistentsystemer som f.eks. Advarsel om kollisioner med automatisk nødbremse, registrering af fodgængere, advarsel om afvigelse af vognbane, genkendelse af hastighedsskilt eller døsighed er standardudstyr i hver version.

Motorernes ydeevne på indgangsniveauet leveres af 1,2-liters, tre-cylindret turbo, benzinmotor med direkte indsprøjtning (81 kW/110 hk) med seks-trins manuel gearkasse (kombineret brændstofforbrug ifølge WLTP1 : 5,5-5,4 l/100 km, 126-123 g/km CO 2 ).

Den enestående siddekomfort i den nye model i kompakt klasse er også typisk for Opel. Forsæderne, der er udviklet internt, er AGR-certificeret (Aktion Gesunder Rücken eV) med eksemplarisk ergonomi, især på lange rejser. chaufføren understøttes af valgfrie state-of-the-art assistance-systemer lige fra head-up displayet-til 360-graders visning kaldet Intelli-Vision.

Opmærksomhed på detaljer: Nye Astra kombinerer fedt design med topteknologier

Den nye Opel Astra er en designerklæring for Opel brandet. Dynamisk som aldrig før, med blanke, stramme overflader, fjernelse af overflødige elementer og med den nye front - Opel Vizor.

Den nye model er udviklet med kærlighed og dedikation ned til mindste detalje.

Den nye Astra giver også en klar erklæring med de teknologier og assistance systemer, den bringer til den kompakte klasse. Innovationer, som kunderne ellers kun kender til fra biler i et højere segmenter. 

Et højdepunkt i den omfattende portefølje er den nyeste version af det adaptive, blændfrie Intelli-Lux LED ® Pixel-lys. Systemet kommer direkte fra Opels flagskib Insignia og er med 168 LED -elementer førende i den kompakte og mellemstore klasse.

Der er sket et spring i tiden i det indre af den nye generation Astra. Med det fuldt digitale Pure Panel sendes analoge kommer instrumenter til at tilhøre historien.

I stedet giver den nye human-machine-interface (HMI) med frisk, moderne grafik kunderne en ren, mere intuitiv oplevelse. 

Betjeningen sker via en ekstra bred berøringsskærm, ligesom en smartphone. Derudover kan vigtige indstillinger som f.eks. Klimakontrol stadig vælges direkte via blot nogle få kontakter. Aldrig før har en Opel været så intuitiv og let at betjene som den nye Astra.

ELEKTRISK KØRSEL BETALER SIG.

Der er mange gode grunde til at skifte til elektrisk kørsel: Lav beskatning, lave vedligeholdelsesomkostninger, lave driftsomkostninger.

NEM OPLADNING.

Opladning af Astra plug-in hybrid er nemt, hurtigt og effektivt - uanset om det er hjemme med et standardkabel eller en wallbox eller ved en offentlig ladestation. Opels mange opladningsløsninger giver nem adgang til opladning, så du altid er klar til næste tur.

ENERGIEFFEKTIV KØRSEL.

Astra plug-in hybrid sætter en ny standard for energieffektivitet i kompaktklassen. Benzinmotoren af lavfriktionstypen arbejder sammen med en kraftig elmotor og kombinerer sportslig køredynamik med økonomisk forbrug. Hertil kommer fordele som ubegrænset adgang til miljøzoner og lav grøn afgift.

DYNAMISK OG ANDERLEDES.

Uanset om du har brug for lang rækkevidde, høj ydelse, økonomisk kørsel eller øjeblikkelig acceleration, så er Opel Astra Hybrid altid klar. Plug-in hybrid-teknologien maksimerer ydelse og præstationer via den smidige og responsive 8-trins automatgearkasse, EAT8 (Efficient Automatic Transmission) med et maksimalt drejningsmoment på 360 Nm.

EFFEKTIV HYBRID.

I hjertet af Opel Astra Hybrids innovative drivlinje findes et 12,4 kW højspændingsbatteri med 84 vandkølede celler. Dette energieffektive letvægtsbatteri driver elmotoren, når der køres i Hybrid-funktion eller på ren el. Det kompakte batteri er perfekt integreret i drivlinjen og giver Astra Hybrid et lavt tyngdepunkt, som bidrager til dens fantastiske køreegenskaber.

KOMPROMISLØS YDELSE.

Opel Astra Hybrid byder på en engagerende køreoplevelse med kompromisløs ydelse og effektivitet. Under kølerhjelmen ligger en responsiv 1.6 liters turbobenzinmotor med 150 hk eller 180 hk, der arbejder i perfekt harmoni med en 81 kw elmotor.
Resultatet er to niveauer for den samlede ydelse, nemlig 180 hk og 225 hk.

PLUG-IN HYBRID INFORMATION.

Den nye Astra plug-in hybrid viser specifik plug-in hybrid information i Opel Pure Panel®. Det fuldt digitale, førerorienterede cockpit giver et intuitivt overblik over energiforbrug, rækkevidde og ladestatus.

KØREINDSTILLING TIL ENHVER SITUATION.

Bare tryk på en knap, og den nye Opel Astra plug-in hybrid tilpasser sig perfekt til dit kørebehov og din kørestil. Kombinationen af forskellige køreindstillinger og plug-in hybrid teknologi giver dig frihed og fleksibilitet. Du kan skifte mellem disse køreindstillinger:

Elektrisk: Standardindstilling som udelukkende benytter elmotoren, så kørslen er helt uden CO2-udledning og støj.

Hybrid: Den mest energieffektive indstilling takket være optimal kombination af brændstofmotor og elmotor i forhold til den aktuelle køresituation.

Sport: Ydelsen fra forbrændingsmotor og elmotor forenes for at maksimere den samlede effekt og den dynamiske køreoplevelse.

REGENERATIV BREMSNING.

Det regenerative i-booster-system i Astra plug-in hybrid skaber effektiv energigenvinding under kørslen. Den energi, der genereres ved bremsning, omdannes af i-Booster til delvis opladning af batteriet. i-Boosteren tænder også, når bilen kører i frigear, og når speederen slippes (såkaldt "one pedal driving"), så rækkevidden optimeres.

Efter verdenspremieren på næste generation af Astra hatchback , har Opel løftet sløret for den længe ventede stationcar-modelversion, den helt nye Astra Sports Tourer. 

Præsentationen af Astra Sports Toure i Danmark er endnu ukendt

Stationcar'en vil være tilgængelig med to niveauer af plug-in hybrid elektrisk drev, hvilket gør den til den tyske bilproducents første elektrificerede stationcar. 

Den nye Astra Sports Tourer fortsætter også Opels succesfulde tradition med kompakte stationcars, som begyndte for næsten 60 år siden med Kadett Caravan, den første af denne type bil i denne klasse fra et tysk mærke.

Udover den elektrisk version vil den nye Astra Sports Tourer være tilgængelig med højeffektive benzin- og dieselmotorer.

Effekten varierer fra 81 kW (110 hk) til 96 kW (130 hk) med benzin- og dieselvarianterne og op til 165 kW (225 hk) systemydelse med de elektriske plug-in hybridvarianter. En seks-trins gearkasse er standard på benzin- og dieselmotorerne, med en otte-trins automatgearkasse (elektrificeret på plug-in hybriderne) som ekstraudstyr på de kraftigere motorer.

Med mål på 4.642 x 1.860 x 1.480 millimeter (L x B x H) og en læssehøjde på omkring 600 mm styrker den praktiske nye Astra Sports Tourer Opels førende ry på stationcar markedet yderligere og viser også mærkets typiske talent for effektivt design. 

Den samlede længde er dog 60 mm kortere end den tidligere model, takket være det særligt korte udhæng, og på trods af den betydeligt længere akselafstand på 2.732 mm (+70 mm), der endda er 57 mm længere end den nye Astra hatchback.

Bagagerummet på den nye Astra Sports Tourer giver op til mere end 608 liter nyttig opbevaringsplads med bagsædets ryglæn oprejst og op til mere end 1.634 l sammenklappet – masser af plads til f.eks. en transportkasse til en medium størrelse hund. Når de 40:20:40-delte bagsæderyglæn (standardudstyr) er klappet ned, er gulvet desuden helt fladt. 

Selv med deres lithium-ion-batteri under gulvet tilbyder plug-in-hybridvarianterne stadig praktiske lastvolumener på henholdsvis mere end 548 l og 1.574 l.

Bagagevolumen på forbrændingsmotorvarianter er optimeret med den valgfri "Intelli-Space". Dette bevægelige lastgulv kan nemt justeres med kun én hånd til høje og lave positioner og parkeres i en 45-graders vinkel. 

 

For endnu større bekvemmelighed kan det udtrækkelige bagagerumsovertræk desuden opbevares, når det bevægelige gulv er i både den øverste og nederste position – i modsætning til konkurrenter, der kun tillader opbevaring af bagagerumsovertræket, når gulvet er i den øvre position.

Den nye Astra Sports Tourer med "Intelli-Space" kan også gøre livet lettere i tilfælde af et fladt dæk. Sættent til dækreparation og førstehjælp opbevares i smarte undergulvsrum, som kan tilgås fra bagagerummet eller bagsædet til passagersædet. 

Det betyder, at sættene kan nås uden at skulle pakke bagagerummet helt ud. Bagklappen åbner og lukker naturligvis automatisk med en bevægelse af foden under bagkofangeren.

Interiøret har også taget et stort skridt fremad. Den fuldt digitale Pure Panel h uman- m achine- i nterface ( HMI ) giver dig en ren, intuitiv oplevelse. 

Betjening sker via en ekstra bred berøringsskærm, ligesom en smartphone. Vigtige indstillinger som klimastyring kan stadig vælges direkte via nogle få kontakter. Der er heller ikke behov for kabler, da den nye generation af multimedie-infotainment- og tilslutningssystemer kan tilsluttes trådløse Apple CarPlay og Android Auto via kompatible smartphones, som allerede er tilgængelige på entry-level-varianten.

Den nye Astra Sports Tourer giver også et klart statement med de teknologier, den bringer til markedssektoren for kompakte stationcars. 

Et højdepunkt i den omfattende portefølje er den seneste version af det adaptive, blændfrie Intelli-Lux LED ® Pixel-lys. Systemet kommer direkte fra Opels flagskibe Insignia og Grandland , med 168 LED-elementer, er førende inden for kompakt- og mellemstørrelsesklasserne.