For fyrre år siden skrev PEUGEOT bilhistorie ved at introducere 205 GTi. I sin 1,6L-version (1984) og derefter i 1,9L (1986) var 205 GTi pioneren inden for et nyt koncept for den lille sporty hatchback, der kombinerede exceptionel ydeevne og køreglæde med et sporty, men diskret design og unik alsidighed.
I dag fortsætter PEUGEOT med at skrive GTi-legenden ved at genfortolke DNA’et i dette emblem på en sjov, moderne og selvsikker måde . Den nye PEUGEOT E-208 GTi er den første 100 % elektriske GTi.

Hestekræfter
0-100 km/t

GTi-DNA’et i hjertet af E-208 GTi
• Mere dristig holdning
Ligesom alle GTi-modeller i 40 år udmærker E-208 GTi sig først og fremmest ved sin stærke vejprofil takket være en 30 mm sænket karrosseri og 56 mm bredere sporvidde foran og 27 mm bagpå.
De store 18-tommer fælge med logoet “PEUGEOT GTi” bidrager til den kraftfulde fremtoning. Deres perforerede struktur er en hyldest til de ikoniske “Hole”-fælge på 205 GTi. Men på en GTi tjener designet også ydeevnen: disse huller hjælper også med at optimere bremsekølingen.
• Elmotor “Made in France”
E-208 GTis kraftfulde elmotor produceres i Trémery i det østlige Frankrig. Fabrikken har historisk set specialiseret sig i motorproduktion, men er nu dedikeret til elektriske drivlinjer som en del af Emotors-joint venture-selskabet mellem Stellantis og Nidec Leroy-Somer.
• En elmotor på 280 hk
PEUGEOT E-208 GTi er udstyret med M4+ elmotoren, der yder 280 hk og tilbyder et imponerende drejningsmoment på 345 Nm. E-208 GTi tilbyder dermed den bedste ydeevne af alle modeller i B-segmentet: acceleration fra 0 til 100 km/t på bare 5,7 sekunder og en tophastighed på 180 km/t.


PEUGEOT E-208 GTi har et integreret differentiale med begrænset slip, der optimerer kurveegenskaberne og giver smidighed, effektivitet og stabilitet.
• Et 54 kWh batteri
CATL-elbatteriet med en bruttokapacitet på 54 kWh i E-208 GTi drager fordel af optimeret styring, der beskytter det under sportslig brug, og et specifikt kølesystem tilpasset høj ydeevne.
PEUGEOT Sport-ekspertise til gavn for en unik køreoplevelse
• Specifikke, sporty og komfortable sæder
E-208 GTi har forsæder, der er designet til at give brugerne mulighed for at “blive ét” med bilen. De er særligt omsluttende, både i bunden og i siderne, og har integrerede nakkestøtter. De giver effektiv støtte under sportslig kørsel, er også komfortable og praktiske i hverdagen, hvilket sikrer den alsidighed, der er en del af PEUGEOT GTis DNA.
• Specifik styring
Styrefølsomheden i E-208 GTi er specielt kalibreret for at give en særlig direkte respons, der er egnet til dynamisk kørsel. Det specifikke kompakte rat er med til at give unikke køreoplevelser.


• En fordybende brugerflade
Når føreren ønsker at fordybe sig i en ægte sporty atmosfære, er E-208 GTi klar til at spille spillet! Grafikken på det digitale instrumentbræt og den centrale skærm er rød i standardkonfigurationen, og specifikke sider med ydelsesindikatorer er også tilgængelige.
Ambientebelysningen er også rød som standard (syv andre farver er tilgængelige). Denne sporty røde belysning ledsages af en unik, indbygget lydoplevelse, der vækker alle sanser. Den er afledt af motorens ydeevne og leverer yderligere køreoplevelser og kan nemt aktiveres eller deaktiveres, alt efter førerens præferencer.