NY PEUGEOT 408 ANKOMMET

28 juli 2022



NY PEUGEOT 408 PLUG-IN HYBRID ALLURE PACK

FRA KR. 444.990

 

SE DEN FULDE UDSTYRSLISTE HER

Kom forbi vores butikker i Kgs. Lyngby eller på Amager og oplev den live, og book en prøvetur online her:

https://www.henrikwessel.dk/booktur

Den nye PEUGEOT 408 skiller sig først og fremmest ud for sin dynamiske fastback-silhuet og dens umiskendelige stil, men også for i hvilken grad den bryder formen.
Dens linjer er skarpe, kølergitteret har samme farve som karrosseriet for at passe perfekt ind i fronten, og den kan stolt prale af det nye PEUGEOT-emblem med hovedet af en løve. Den omvendte udskæring af bagkofangeren er uventet, samtidig med at den giver profilen et stærkt udseende.

Den nye PEUGEOT 408 står solidt på hjul med en diameter på 720 mm, og de ikoniske 20-tommer fælge har et forrygende geometrisk design. Foran integrerer den hugtands formede lyssignatur 408 perfekt i PEUGEOT-familien, ligesom de tre-klode LED-lygter bagtil.


Med en længde på 4,69 m, og med en lang akselafstand på 2,79 m, har den nye PEUGEOT 408 en bemærkelsesværdig rummelighed på bagsædet med 188 mm benplads. Bagagerummet er også generøst dimensioneret med en volumen på 536 liter, som kan øges til 1.611 liter, når først bagsæderne er klappet ned. Den nye PEUGEOT 408 er 1,48 m høj med en stærk og slank silhuet, der forbedrer den aerodynamiske effektivitet

For både føreren og passagererne byder PEUGEOT 408 på den seneste generation af PEUGEOT i-Cockpit®, som øjeblikkeligt kan kendes på dets kompakte rat, der er dedikeret til køreglæde og kontrolleret kørsel.

I cockpittet er der lagt vægt på kvalitet og tilslutningsmuligheder, med de allernyeste teknologier til at gøre køre- og rejseoplevelsen mere intuitiv og givende.

Udvalget af motorer, der driver PEUGEOT 408, omfatter to genopladelige hybridversioner med 180 og 225 hk og en 130 hk benzinversion. Alle tre er parret med en 8-trins EAT8 automatisk gearkasse. En helelektrisk version følger senere.

Effektivitet var en vigtig bekymring for designerne af PEUGEOT 408, da kombinationen af ​​indsats med hensyn til aerodynamik, vægtreduktion (fra 1396 kg) og lavemissionsmotorer betyder, at køretøjet nu kan prale af bemærkelsesværdigt lavt gennemsnitligt energiforbrug (under homologering) , både for hybriderne såvel som til 130 hk benzinversionen.